Facebook!

Ortodonti

ortodonti1

Ortodonti Nedir?

Ortodonti çarpık dişlerin düzeltilmesi, diş çene ve yüzeydeki uyumsuzlukların giderilmesi ile ilgilenen bir bilim dalıdır. 7 yaşında bir defa ortodonti uzmanı tarafından bir tedaviye ihtiyacı olup olmadığı belirlenmelidir.

Ortodontik Tedavi Çeşitleri Nelerdir?

Sabit ortodontik apareyler: Diş üzerine yapıştırılan braketler ile yapılan tedavi şeklidir.Braketler metal yada porselen olabilir. Diş rengindeki porselen braketler estetik görünüş açısından rahatsızlık vermez.
Hareketli ortodontik apareyler: Hastanın kendisinin takıp çıkarabildiği apareylerdir. Basit vakalarda ve çocuklarda uygulanır.
Çene ortopedisi: Alt ve üst çenenin birbirine göre bozulan ilişkilerini küçük yaşlarda yüze takılan özel apareylerle düzeltilmesidir

ortodonti2

Ortodontik Tedavi Sırasında Dişler Nasıl Hareket Eder?

Diş üzerindeki braket ve tellerle bir kuvvet uygulanır. Kuvvetin yönünde bir hareket oluşur.Yeni yerlerini alan dişler yeni bir kemik yuvasına oturturulurlar.

Ortodontik Problemlerin Nedenleri Nelerdir?

- Beslenme bozuklukları
- Ağızdan nefes alma
- Parmak emme
- Yalancı emzik
- Yatış şekli

Ortodontik Tedavi Hangi Yaş Grubuna Uygulanır?

Ortodontik tedavilerde yaş sınırlaması yoktur. Dişleri çevreleyen kemikleri sağlıklı olan herkese ortodontik tedavi uygulanabilir. Tedavi hastanın problemi ve yaşına göre 3 ay ile 30 ay arasında değişir.

Ortodontik Tedavi Sırasında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Ağız bakımı büyük önem taşır. Orta yumuşaklıkta bir fırça kullanmak gerekir. Diş ipi kullanmak hijyen sağlanması için önem taşır. Elma, havuç gibi sert yiyecekler kesilerek yenilmelidir. Karamel gibi yapışakn yiyecekler braketlere yapışıp hem çürüklere hemde braketlerin kırılmasına sebep olur. Ortodontik braketler gülüşünüzü düzenlemek ve sağlığınıza kavuşmak için en iyi seçeneklerden biridir.

*Site içeriğinde bulunan bilgiler destek sağlamak içindir. Hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi, tanı ve teşhis koyması yerine geçmez.